Köpvillkor för dem som handlar i Allbeautiful butiken:

1. Försäljningsvillkor
Välkommen till Allbeautiful butiken. Samtliga priser som visas inkluderar 25 % moms.
Inga extra kostnader utöver frakt till utlandet och vissa betalningssätt kan tillkomma, om det
tillkommer ser du det innan du bekräftar din beställning. Efter lagd beställning skickas ett
e-mail ut till köparen med detaljerad information om köpet.
Kvitto på betald vara följer alltid med paketet.

2. Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina
kunduppgifter. Denna e-postadress används även vid eventuella kontakter med kundtjänst.

3. Frakt
Fri frakt inom Sverige för alla orders. Fri frakt till Europa vid köp över 1200 kr.
Fraktkostnaden till utlandet kan du se i kassan innan du bekräftar köpet.
Alla våra paket som vi skickar både inom Sverige och till utlandet är försäkrade och
går att spåra.
 
4. Betalsätt
I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Följande alternativ finns:

a) Förskottsbetalning via Plusgiro - Du betalar in ordersumman till vårt plusgiro nr 456672-5.
Vi gör din order klar för leverans och så fort betalningen har registrerats skickas den iväg.
Kostar inget extra.
 
b) Direktbetalning (Internetbank) - Du som har internetbank kan betala direkt via Nordea,
SEB, Swedbank eller Handelsbanken. Du kommer att slussas till din internetbank där du får
logga in och godkänna betalningen, så det kräver att du har tillbång till din koddosa/kort/
certifikat. Denna betalningsmetod förmedlas via Payson AB, vilket gör att du kommer att
slussas via deras hemsida. - Kostar inget extra.

c) Kortbetalning - Vi tar emot korten VISA och Mastercard / Eurocard. När du bekräftar
din order skickas du vidare till en säker server (SSL) där du fyller i dina kortuppgifter.
När transaktionen har godkänts fortsätter du tillbaka till vår webbutik och ordern blir bekräftad.
Om transaktionen av någon andledning ej skulle gå igenom t.ex. för att medel ej finns på kontot,
skickas du tillbaka till shoppen och får därefter försöka igen eller välja ett annat betalningssätt.
Inga kortuppgifter lagras i webbshoppen.
Transaktionen genomförs genom "Payson" eller "PayPal". - Kostar inget extra.
Dessa företag använder marknadens säkraste system för betalningar och tillsammans med
våra partners bevakar vi kontinuerligt alla transaktioner.

d) Faktura - Vid köp mot faktura anger du ditt personnr. därefter görs en kreditbedömning direkt online.
Maxbelopp för faktura är 5.000 kr. En faktureringsavgift på 29 kr tas ut. OBS! Vid köp mot faktura
levereras ordern endast till folkbokförd adress inom Sverige. Betalning av fakturor ska ske inom
10 dagar från leveransdagen. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad
från förfallodagen. Vid påminnelse debiteras lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. För faktureringen
ansvarar Svea Ekonomi.

e) Dela upp betalningen - Du som bor i Sverige har möjlighet att dela upp din betalning på 3, 6 eller 12
månader. Minsta ordervärde vid delbetalning är 500 kr. och maxbelopp är 5.000 kr.
För att beviljas kontokredit krävs att du skriver under det avtal Svea skickar till dig och återsänder
detta till Svea inom 8 dagar. När du går till kassan och väljer "delbetalning" visas automatiskt hur
mycket du kommer att betala varje månad, avi avgiften ingår i månadsbeloppet men uppläggningsavgiften
tillkommer. För delbetalningen ansvarar Svea Ekonomi om du har frågor ang. delbetalningen kan du
kontakta Svea på telefon 08 - 7352969. Läs mer om allmänna villkoren här.

 
5. Leveranstid
Vi skickar i väg din beställning inom 1-3 dagar från det att beställning görs. Skulle någon vara tillfälligt
vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I sådana fall får du meddelande om detta med
uppskattad leveranstid, och du kan avbeställa ordern utan kostnad.

6. Leveranssätt
Butiken använder både DHL Service Point och Posten.
När vi använder DHL Service Point får du en avisering via Sms eller e-post från DHL om att paketet
finns att hämta ut på en Service Point, du tar då med dig sändningsnumret du fick i aviseringen och
legitimation. Vilken Service Point paketet finns på framgår av aviseringen.
För alla outlösta paket debiteras en avgift på 350 kr (för frakt och administration).
Alla våra paket som vi skickar både inom Sverige och till utlandet är försäkrade och går
att spåra.

7. Ångerrätt och retur
För privatpersoner gäller full ångerrätt inom fjorton dagar från det att vara mottagits, förutsatt att
varan är i nyskick, gäller ej reavaror. Det är viktigt att en kopia av faktura / följesedel bifogas. Om
någon vara är skadad vid ankomst, se avsnittet reklamationer nedan.
Fraktavgift och returporto betalas alltid av kunden.
Ni som kund är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen.
Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras kunden.
OBS! Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).

8. Reklamationer
Kontakta oss snarast om en vara är felaktig eller defekt.
Returnering av en reklamerad vara sker alltid på vår bekostnad, men kontakta oss alltid innan du
returnerar en vara. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).
En defekt vara ersätts i första hand men en ny felfri.
Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 4 dagar till vår kundservice.
 
9. Tvist
Tvist med anledning av tillämpningen eller tolkningen av dessa köpvillkor skall i första hand lösas
genom förhandling mellan Kund och Butiken. Kan dessa parter inte komma överens avgörs tvisten i
svensk domstol enligt svensk rätt.

10. Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut,
uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar
händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket
innebär att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.